אבחון אתר

אבחון אתר – הבסיס לקידום אתרים מוצלח

מנהלי סוכנויות של קידום אתרים נפגשים עם הרבה לקוחות פוטנציאליים וכנראה שומעים את אותן שאלות ככול שזה נוגע לקידום האתר ואילו הן:

כמה זמן זה ייקח?
כמה זה יעלה?
כמה תנועה אני יכול לצפות?
כמה לידים או רכישות עליי לצפות?

בדרך כלל הם גם משלבים בפגישה גם הרבה מאוד שאלות הנוגעות לאתר שלהם בעיקר על נושאים כאלה ואחרים בניסיון להבין למה גוגל לא נותן לאתר שלהם את הכבוד שהם חושבים שמגיע לו?

זה טבעי, מבחינתם, לרצות לדעת את כל הדברים האלה, אבל הם צריכים להבין שלא ניתן לחזות במדויק את הזמנים ואת התוצאות מבלי להשלים תחילה איבחון מקיף של האתר.

אומר גם מעבר לזה: גם לאחר שיושלם איבחון מפורט של האתר לא ניתן יהיה להשיב תשובות מלאות ומדוייקות לשאלות שהם העלו והסיבה היא פשוטה:

אף אדם, בטח שלא מקדם אתרים, לא יודע כיצד גוגל עובד בדיוק!

לנו המקדמים יש כיוונים טובים לחשוב שגוגל עושה שימוש בתגית כזאת או אחרת, באפשרות כזאת או אחרת באתר שלנו, אבל אין לנו קצה של מושג איך באמת נעשים הדברים וכל מי שטוען בפניך שהוא פיצח את המנגנון ויודע בדיוק – זה השלב להיפרד ממנו לשלום ולחפש סוכנות קידום אתרים אחרת. נקודה.

אהה, הסיבה השנייה היא שגוגל משנה את מנגנון הדירוג, להלן האלגוריתם. במהלך הזמן נוספים פרמטרים ומוסרים אחרים והמשקלים משתנים ביניהן, כך שמה שנכון לאתמול לא בהכרח נכון לעתיד, לא הקרוב ולא הרחוק.

אתה לא מציע שירות של איבחון אתר בחינם, כך אני מקווה, ולכן, זה נראה חשוד למנהלי דיגיטל בארגונים מדוע אינך יכול לספק תשובה ברורה, חד משמעית ומספרית מדוייקת לכל שאלה שהם שאלו וגם שילמו.

ביקורת אתרים חינם לעומת ביקורת אתר בתשלום

ביקורות חינם לאתרי אינטרנט מוצעות על ימין ועל שמאל עד כי רבים ממנהלי הדיגיטל מתעלמים מהצעות הנשלחות להם לצורך ביצוע איבחון אתר בתשלום.

מנגנונים רבים של איבחון SEO לאתר מוצע "כמלכודת דבש" כדי להוציא ממך פרטים כמו: שם, מייל, טלפון וכמובן כתובת דומיין ובהמשך הם ינסו למכור לך כלי SEO כזה או אחר.

לאחר שתקליד את שם הדומיין, תתבקש להכניס פרטים התקשרות כמו שם ומייל כדי שיוכלו לשלוח לך דו"ח נחמד.

יש בדוחות החינמיים האלה ערך אבל הם מתמקדים רק בחלק קטן של איבחון האתר ולכן הם לא יכולים לשמש תחליף לניתוח מיומן של אתר אינטרנט שנעשה תוך כדי עבודה ידנית עם שילוב כלים.

הערה:
אחת השאלות הנפוצות ביותר בנושאי SEO בקרב בעלי עסקים היא האם ליחס בין קוד הדף לכמות הטקסט יש משמעות בקידום האתר בגוגל?

בסרטון שפורסם על ידי גוגל ב- 27 למרץ 2018 טוען John Mueller כי היחס בין הקוד לטקסט אינו חלק מהאלגוריתם של גוגל.

בעבר, לפני 10 שנים ויותר, היה ליחס הזה משמעות ומקדמי אתרים שקדו ימים ולילות כדי לשפר את היחס זה – לא עוד!

כלי איבחון אתרים SEO בחינם בודקים הרבה דברים וביניהם יחס קוד / טקסט – בדיקה שאינה רלוונטית כלל ועיקר.

אם יש לך אתר שיש לו היסטוריה מאחוריו כנראה שאתה צריך גם איבחון SEO בכל הקשור לתוכן האתר.

איבחון אתר SEO – קישורים חיצוניים המפנים לאתר שלך

האם כל אתר זקוק לביקורת קישורים? לא, אבל הדרך היחידה לדעת היא לשאול שאלות ספציפיות לפני הקביעה באילו תחומים צריך ביקורת. זה משהו שצפוי לקרות אם אתה עושה ביקורת בתשלום.

עם שפע של כלים לאיבחון אתרים בחינם ועם הצפה של אתרים הנותנים בחינם שירותי איבחון אוטומטיים, למה שמישהו ישלם עבור איבחון אתר?

כדי לענות על כך, בואו לקחת צעד מחוץ לעולם השיווק הדיגיטלי.

אם אתה רוצה לעשות עיצוב מותאם אישית לבית שלך – האם היית מצפה לקבל שירות כזה חינם?

אם משהו במכונית שלך לא עובד כנדרש ואתה לוקח את הרכב למוסך הקרוב – היית מצפה שהם יתקנו לך את זה בחינם?

עבור רובנו, התשובה היא לא. כאשר אנחנו מגיעים למוסך עם תקלה אנחנו כבר יודעים שעלינו להיפרד מכמה מאות שקלים ולפעמים כמה אלפי שקלים כדי שהמכונית שלנו תחזור תקינה לכביש.

אם בעל עסק, במקרה זה מקדם אתרים, לא מעריך את המומחיות שלו ונותן שירות בחינם – למה שהלקוחות שלו כן יעריכו אותו? הוא יקבל הרבה מאוד ברכות ותשבוחות אבל עם זה לא ניתן לרכוש מוצרי מזון בסופר. נכון?

יש ערך לזמן שהשקעת בלימוד, בצבירת ידע כמו שיש ערך לניסיון שלך.

זה מזכיר לי סיפור על בעל חברה שיום אחד המחשבים שלו חדלו לעבוד. הוא קרא לטכנאי אחד שישב אצלו במשרד: פתח, סגר, הפעיל, כיבה, התקין ולא הצליח לפתור את הבעיה. לאחר 4 שעות הוא הרים ידיים, ביקש תשלום של 1,000 שקל על אותן 4 שעות עבודה, לקח את הכסף במזומן ויצא.

בעל העסק חיפש טכנאי מחשבים אחר. הגיע בחור שנראה שהוא יודע ומבין. הוא: פתח, סגר, הפעיל, כיבה, התקין אבל נדה, זירו, אפס – הבעיה לא נפתרה. אחרי 4 שעות גם הוא התייאש, ביקש שישלמו לו על הזמן סך של 1,000 שקל שבהם הוא ניסה לטפל בבעיה. לקח את הכסף במזומן (הוא לא מאמין בצ'קים) והסתלק.

בעל העסק חיפש טכנאי מחשבים, שלישי במספר. הגיע בחור שנראה שהוא יודע דבר וחצי דבר על מחשבים. הוא: פתח, הזיז, סגר. הפעיל את המחשב והכל חזר לפעול וכל זה תוך פחות מדקה. ביקש שישלמו לו סך של 1,000 שקל על הטיפול. בעל העסק נדהם. מעולם הוא לא שילם כל כך הרבה על כך כך מעט זמן זמן. בראשו הוא כבר ניסה לחשב את תעריף השעה של אותו טכנאי אם על דקה הוא ביקש ממנו 1,000 שקל, אז כמה זה תעריך לשעת עבודה?

מרוב מספרים גדולים הוא התבלבל בחישוב, אבל עניין אותו לדעל על מה הוא משלם ולכן בעל העסק ביקש מהטכנאי פירוט על התשלום.

אמר הטכנאי: 1 שקל עבור זמן העבודה שבו תיקנתי את הבעיה ועוד 999 שקל על כל אותם לילות בהם ישבתי מול המחשב ולמדתי, קראתי מאמרים וגם על כל אותם קורסי הכשרה בתשלום בהם השתתפתי כדי שאהיה מוכן לפתור לך את הבעיה.

יש ערך למשך זמן העבודה ולידע שלך ואין שוב סיבה בעולם שהלקוחות שנהנים ממנו יקבלו אותו חינם.

ספציפית לגבי קידום אתרים SEO, אם מישהו עורך עבורך ביקורת באתר, משקיע מזמנו והמידע הרב שצבר כדי ליצור עבורך מפת דרכים, יש לזה ערך רב.

באותה מידה תוכל לחשוב שאם אתה, בעל עסק, נזקק לזמן של מישהו מיומן, הרי שלזמן שלו יש תחליף ואם אתה לא תשלם, הוא יהיה אצל לקוח שכן משלם או שהוא יבנה לעצמו נכסים מניבים: חנויות מקוונות, אתרי שותפים, כניסה למיזמים משותפים עם חברות אחרות, וכן הלאה.

כצרכן, זה יגרום לי לתהות מדוע עם כל ההזדמנויות שיש באינטרנט לעשות רווחים, הם עובדים בחינם.

אז תפסיק לתהות וגם לטעות

בכל פעם שאתה מוצא אתר שנותן לך איבחון אתר SEO חינם, זה לא באמת מתבצע על ידי מומחה. זה מתבצע על ידי תוכנה אוטומטית.

יכול להיות שתמצא שירותי איבחון אתר ב- 5 דולרים כמו למשל באתר Fiverr אותם נותנים אנשים החיים בהודו, אפגניסטן, ניגריה ומקומות אחרים ברחבי העולם. לא שיש לי משהו נגד מדינה כזאת או אחרת, אבל מה אתה מצפה מביקורת על האתר שלך תמורת 5 דולר? מה בדיוק?

ואם יורשה לי, האם אתה מחפש חוות דעת משפטית במחיר של 5 דולר? האם אתה מחפש רופא מומחה במחיר של 5 דולר? התשובה היא: לא.

יש ביקורות חינם שנעשים על ידי בני אנוש. כן, גם זה קיים. ביקורות אלה נערכות על ידי עובדים חדשים בסוכנות לקידום אתרים, כאלה שסיימו לא מזמן קורס בסיסי והפקת הדוח נעשת כחלק מהכשרתם.

לעיתים קרובות איבחון האתר נעשה על ידי סטודנט במהלך הקורס כתרגיל. ושוב אני שואל אותך, מנהל שיווק דיגיטלי, האם זה רציני? האם זה יכול להיות רציני?

חוסר הניסיון של רוב אלה שנותנים לך דוח אבחון SEO ידני אומר שיש סיכוי טוב שהרבה נושאים חשובים יתפספסו כי אין להם מושג איפה ומה לבדוק.

צריך דוגמה?

רבים מבין הקוראים מאמר זה עשויים לחשוב: אין ספק כי דוח איבחון אתר הנעשה בחברה גדולה לא ייתן לטעויות לחמוק, כי יש להם מספיק ידע וניסיון כדי לאתר את הבעיות.

הנה סיפור מקרה בו חשפתי בעיה בקידום האתר.

סוכנות גדולה לקידום אתרים SEO שיש לה 3 סניפים ברחבי הארץ מתמחה בקידום אתרי תיירות בישראל. החברה מעסיקה מאות עובדים.

הסוכנות נבדקה והומלצה על ידי גופים מוסמכים בתיירות בישראל. אחת מחברות התיירות בישראל לה יש מלונות פזורים ברחבי הארץ החליטה להעביר לאותה סוכנות את נושא קידום האתר מכיוון שהם לא היו מרוצים מהקידום שנעשה עד כה.

סוכנות הקידום טענה שכדי להשיג תוצאות מצויינות בקידום נדרש שגם איחסון האתר והתפעול השוטף שלו יועבר לידיה. ואכן, כל תשתית האתרים הועברה לאותה סוכנות SEO גדולה ומוכרת.

עם המעבר, האתר איבד דירוגים במהירות.

כשפנו מחברת המלונות אל סוכנות הקידום וביקשו הסבר הם נענו בתשובה: זה גוגל שלא "מעכל" את ההחלפה וזה יסתדר.

עבר חודש, עברו חודשיים, ושוב דבר לא הסתדר.

שוב פנו מחברת המלונות אל סוכנות ה- SEO לקבל הסבר. הפעם הסבירו להם שגוגל שינה את הכללים והם עוסקים בהתאמות של האתר לכללים החדשים של גוגל.

תרגיל: אתם בינתיים מגלגלים בראש כמה כסף הלך לפח, סליחה לידי המתחרים בכך שהאתר של חברת התיירות לא מופיע בדפי התוצאות הראשונים של גוגל?

נמשיך בסיפור.

עבר עוד חודש, עברו עוד חודשיים ושוב דבר טוב לא קרה. האתר נשאר תקוע איי-שם בתוצאות במקום שאף אחד לא מגיע אליו, אפילו סטודנט משועמם שעורך עבודת מחקר לא מגיע בחיפושיו לאותם דפים!

במהלך אותה תקופה, סוכנות השיווק היתה מודעת לבעיה וניסו, לדבריהם, ללא הרף לתקנה.

הפתרון שלהם, החזיקו חזק, לבעיית הצלילה של האתר בתוצאות החיפוש, הוא להגדיל את צפיפות מילות המפתח בדפים שאיבדו דירוג בגוגל.

אתה קורא את זה נכון. סוכנות קידום אתרים שמגלגת מיליונים רבים של שקלים המתמחה בתיירות בישראל והרעיון הטוב ביותר של הצוות המפואר שלהם היה לחזור על מילת המפתח בתדירות גבוהה יותר!

אהה, הסוכנות המצויינת הזאת גם מציעה ביקורת אתרים SEO חינם….

עצור וחשוב לרגע, כמה כסף אותה חברת מלונות איבדה במהלך החודשים בהם האתר שלה לא היה בדף התוצאות הראשון של גוגל.

אני יכול להגיד לך דבר אחד: זה עלה להם הרבה יותר מאשר פרויקט איבחון אתר וגם התיקון אם הם היו עושים זאת דרכי.

אתה יודע למה הצלחתי למצוא ולתקן את הבעיה בעוד אחרים החמיצו אותה? בגלל שאני מקצוען SEO ולא איזה בחור חדש שעובד עם רשימה בדיקות שהוכנה מראש הטובה לכול אתר ולא טובה לאף אתר.

מוסר ההשכל של הסיפור

אתה מקבל את מה שאתה משלם.

אם אתה רוצה להמר על ההצלחה של האתר שלך עם איבחון אתר SEO בחינם, ללא תשלום, ובידיעה שאחרי שתקבל את הדוח בחינמי יגיע טלפון או פנייה מנציג מכירות שינסה למכור לך שירות בתשלום, אתה עשוי למצוא את עצמך עם תוצאות בינוניות ולמטה מזה.

אם אתה רציני לגבי ההצלחה שלך באינטרנט, קח את הזמן כדי למצוא שירות איבחון אתרים SEO שמנוהל על ידי אנשי מקצוע מנוסים שיכולים להביא ערך אמיתי לעסק שלך ולחשוף בעיות שאחרים החמיצו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *