חיפוש קולי

חיפוש קולי במכשירים ניידים ואיך קידום אתרים SEO יעזור לך לבלוט בתוצאות

המהפכה הקולית כבר כאן והתחרות בין החברות הגדולות: גוגל, אמזון, אפל, פייסבוק ואחרות מתרחשת במלוא העוצמה.

טכנולוגיה קולית בעיקר מזוהה כיום עם פעיליות של עוזר אישי, אבל העתיד של החיפוש גם הוא נמצא בקול. האפשרות לחפש על ידי קול ולא על ידי הקלקה מסעירה אנשים ומפתחים מזה זמן רב והטכנולוגיה רק הולכת ומשתפרת.

האמת היא שהמהומה שיצרה התקשורת הדיגיטלית, עד כה, בניסיון להראות את העתיד של החיפוש הקולי היתה קצת מוגזמת וציירה תמונה ורודה מידי, אבל אין לי ספק שעם השיפורים הטכנולוגיים ביכולת של המכונה לנתח את הקול שלנו ולהבין את מה שאנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים, החיפוש הקולי במובייל רק יגדל הרבה מעבר למתן פקודות.

עד כה היה נהוג לחשוב על חיפוש במובייל כחיפוש בתנועה והחיפוש הקולי היה חלק ממנו. אבל עכשיו מובן לכולנו שהחיפוש הקולי לא חייב להיעשות דווקא ממכשיר מובייל, הוא יכול להיעשות מכל מכשיר, גם מחשב שולחני.

משווקים בוחנים את היכולת של מכשירים כמו Alexa Skills ו- Google Home Actions כדי להתחבר אליהם כי הם מבינים שהעתיד נמצא בקול ואם אתה לא עשית אופטימיזציה לאתר שלך עבור חיפוש קולי, אתה כבר מאחור.

האם הגעת לקרוא מאמר זה אחרי שערכת חיפוש בקול?

בוודאות, אני יכול לומר לך שהתשובה היא: לא!

פקודות הניתנות בקול הן דבר קל לעשות כמו למשל שאתה אומר בקול ל- Google Maps כך: "יגאל אלון 96 תל אביב" או כמו שאתה אומר: "Alexa, play rock music". אבל, מה לגבי שאילתות מידע כמו שאתה מקליד בתיבת החיפוש בדף תוצאות החיפוש של גוגל?

פקודות קוליות הן לא חיפוש קולי ויש הבדל תהומי בין השניים.

המרחק בין פקודות קוליות כגון: "נווט הביתה" או "צלצל לאמא" או "תן לי תזכורת בעוד שעתיים לקחת את הילד מהגן" אינן שאילתות חיפוש, גם אם הן מייצגות מגמה מעניינת.

במאמר זה אנסה לאבחן את המצב של החיפוש הקולי, להבדיל מפקודות קוליות ומה זה באמת אומר עבור משווקים. האם משווקים צריכים להיות נרגשים או מודאגים "ממהפכת הקול" כמו שמומחים רבים אומרים?

מצב הקול בטלפון הנייד

משתמשים במכשיר נייד (מובייל) מפנים בקשות אל אוסף של עוזרים אישיים כמו: Siri, Cortana או Google Assistant המותקנים על הסמארטפונים שלהם.

לעתים קרובות הבקשה מסתיימת במילים "near me" כמו למשל "locksmith for car near me" וגוגל עשתה מזה מטעמים והרבה רעש איך בעלי עסקים יכולים להופיע בגוגל בדיוק ברגע שמחפשים אותם או את השירות שהם נותנים.

בשנת 2016 גוגל טענה ש- 20% מכל החיפושים שנעשו עם אפליקציית Google ועם אנדרואיד בארה"ב הם שאילתות קוליות.

לא ראיתי נתונים נוספים מעבר לכך, מה שמוביל אותי לחשוד כי השימוש בחיפוש קולי בטלפון הנייד לא גדל כמו שגוגל רוצה (אם בכלל) בשנים האחרונות.

מי משתמש בחיפוש קולי והאם צריך לבצע אופטימיזציה עבורו?

חברת Distilled פרסמה מחקר לפיו היא מעריכה כי 75-80% מחיפושים קוליים ניידים הם ככל הנראה משפטים שנועדו לבצע פעולה, לאחזר מידע או לחפש ספריה אישית או רשימה. זה משאיר 20-25% של חיפושים קוליים ניידים לשאילתות מידע.

חברת HitWise פירסה מחקר לפיו 58% מכל החיפושים של Google מבוצעים בניידים, מתוכם 20% הם פקודות קוליות או שאילתות, ו -20% מאלה הם שאילות מידע. כאשר יש 3.5 מיליארד חיפושים כל יום, גם 81.2 מיליון חיפושים קוליים זה המון!

בהתבסס על נתונים אלה, הייתי מציע כי אופטימיזציה עבור חיפוש קולי בנייד בשנת 2019 היא גם לא כל כך דחופה כפי שמומחים מנסים לצייר זאת, אבל אם האתר שלך יהיה מוכן עבור חיפוש קולי, סביר להניח שיהיה לך יתרון. זה נכון אם הקהל שלך עושה שימוש בחיפוש קולי ומיד נברר נקודה זאת.

איך אתה יכול לדעת האם הקהל שלך עושה שימוש בחיפוש קולי?

תשובה ישירה אין לי ולא מצאתי מחקר שכזה, אבל מצאתי כמה מחקרים שיש בהם כדי לשפוך אור על התרחישים שבהם אנשים משתמשים בקול בטלפונים החכמים שלהם.

באופן ספציפי, המשיבים למחקר הניידים של Voice Stone Trends לשנת 2018 ענו על השאלה מדוע הם עשויים להשתמש בפקודות קוליות (שיכללו גם חיפוש) בסמארטפון שלהם במקום להקליד והתשובות (הם יכלו לציין יותר מתשובה אחת) הם כדלקמן:
60% נהיגה
45% ידיים תפוסות
38% ידיים מלוכלכות
36% מהירות ביצוע של פקודות קוליות

בהתבסס על מידע זה, אתה יכול לשאול: האם העסק שלי מספק שירותים לאנשים שעשויים לחפש מידע באחד או יותר מהמצבים האלה?

אנשים שעוסקים בפעילות כמו גינון (ידיים תפוסות או מלוכלכות), DIY, בישול ומשימות ידניות אחרות הם כולם מועמדים לביצוע חיפוש קולי.

נהיגה היא מצב בו אנשים נותנים פקודות קוליות כמו למשל השמעת מוזיקה, ניווט ולאוו דווקא מבצעים שאילתות קוליות כי אין להם אפשרות לעיין בתשובות במלוא תשומת הלב – אבל זה די קל לדמיין נהג עושה חיפוש עבור עסקים מקומיים, מסעדה או תחנת דלק בזמן נהיגה לצרכי ניווט.

אם הגעת למסקנה כי יועיל לעסק שלך לעשות אופטימיזציה עבור חיפוש קולי, מהי הדרך הטובה ביותר ליישום? הנה כמה טיפים כדי להתחיל:

השתמש ב- Schema

הוספת סכימה shema לאתר שלך עוזרת ל- Google לזהות את האלמנטים השונים של דף שעשויים להיות רלוונטיים לשאילתה קולית, כגון אירועים, מחירים ושעות פתיחה.

סכמה גם תעזור לגוגל להציג תוצאות עשירות כמו קטעי טקסט מובלטים, אשר יכול לעזור לך גם לדרג עבור שאילתות קוליות גם להתבלט בתוצאות החיפוש.

מטב עבור חיפוש מקומי

כאשר אנשים משתמשים בחיפוש קולי, לעתים קרובות חיפושים אלה הם מקומיים.

סקר שנערך בתחילת 2018 בקרב צרכנים בארה"ב על ידי Brightlocal מצא כי 58% מהם השתמשו בחיפוש קולי בטלפון חכם כדי למצוא מידע עסקי מקומי ב -12 החודשים האחרונים, ואילו 46% ממשתמשי החיפוש הקולי חיפשו עסק מקומי על בסיס יומי.

ודא כי הינך עושה קידום מקומי הכולל: רישום באינדקסים מקומיים, NAP עקבי, גוגל לעסק שלי וביקורות חיוביות.

מהירות אתר במכשיר נייד

גוגל רוצה שהאתר שלך יהיה מהיר כדי שללקוחות שהוא מביא לך תהיה חוויית משתמש טובה ככל שאפשר, כך שאתר מהיר לנייד הוא חובה.

ודא שהניווט באתר שלך קל והגולשים מנווטים בקלות ושוהים בו כמה שיותר זמן.

תשובות קצרות ולענין, בבולטים, אם אפשר

בעת יצירת תוכן באתר האינטרנט שלך שנועד לענות על שאילתת חיפוש קולי (לדוגמה, אתר גינון עשוי להכיל תוכן לענות על השאלה "באיזו תדירות עלי להשקות את הוורדים שלי?", או באתר חנות לכלי עבודה יש דף תוכן עם תשובות לשאלות כמו "איך אני תולה מסגרת תמונה?"), חשוב להבהיר את הנקודה שלך בקצרה.

זכור שתשובות של חיפוש קולי נקראות בקול רם. זה שונה ממישהו שיכול לסרוק חזותית פיסקה ארוכה של טקסט כדי לאסוף את המידע החשוב. עם קול זה אחרת כי הלקוחות עסוקים בנהיגה, עבודה בגינה, בישול במטבח ואין להם קשב לשמוע ולנתח פיסקאות ארוכות אבל בולטים? כן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *