כובע שחור

טכניקות קידום אתרים SEO כובע שחור כבר לא עובדות למעט בניית קישורים

אף אחד לא יודע בדיוק את נוסחת דירוג האתרים של גוגל בדיוק שאף אחד לא יודע את נוסחת המשקה של קוקה קולה. בקוקה קולה יש לנו מושג מה יש שם, אבל אננו לא יודעים בדיוק. עם גוגל המצב קצת יותר מורכב והוא גם דינמי.

לפיכך, מאז ומתמיד זה היה אתגר לחזות בדיוק איך מנועי החיפוש יגיבו לשינויים שבוצעו באתר:
האם השינוי יגרום לעלייה או בדירוג או ירידה בדירוג?
עד כמה ישפיע השינוי במיקום? או במילים אחרות? אם האתר שלי במקום 14 ואערוך שינוי, האם התוצאה תגיע לדף הראשון או אולי לרביעייה הראשונה של התוצאות?
תוך כמה זמן אראה את השינוי בדף תוצאות החיפוש של גוגל?

אלה הם רק חלק מהשאלות, תהיות של מנהלי שיווק דיגיטלים שרוצים להביא יותר תנועה ממנוע החיפוש גוגל ומשפרים תדיר את האתר שלהם.

טכניקות של כובע שחור, הן טכניקות שכל מטרתן היא לרמות ולהטות את גוגל כך שידרג את האתר גבוה. האמת היא שפעם הטכניקות האלה עבדו מצויין!

אחת הטכניקות של כובע שחור היה "החבאת טקסט" מעיני הגולש אבל לא מעיניו של גוגל. בצורה כזאת היה אפשר להאכיל את "המפלצת" בתכנים שלא יראו על ידי הגולש.

למה זה טוב? אתם שואלים. ובכן, באופן שכזה אפשר לתת לגוגל לסרוק דף עם הרבה תוכן, הרבה חזרות ולנסות לשכנע אותו שאכן הדף ראוי שיקודם במילת מפתח מסויימת.

איך עושים זאת? אתם שואלים. ובכן, צובעים את הטקסט בצבע לבן ואם הרקע של האתר גם הוא לבן, אז הגולש לא רואה את הטקסט. מי כן רואה? גוגל.

האם זה עבד? אתם שואלים. זה עבד ובגדול, אבל שימו לב. זה עבד בתחילת שנות האלפיים, אבל ככול שגוגל נהיה חכם יותר (בלי מרכאות), טכנולוגי יותר ומבין יותר במה שהוא קורא באתר שלנו, הטכניקות של כובע שחור כבר לא עובדות כפי שעבדו בעבר ומעבר לזאת: גוגל התחיל להעניש אתרים על יישום של טכניקות שכאלה.

הניסיונות של מקדמי אתרים למצוא קיצורי דרך, למצוא חורים באלגוריתם של גוגל כדי להקפיץ את האתרים שלהם בתוצאות הדירוג לא פסקו. זוהי מלחמה מתמשכת של גוגל מול מקדמי אתרים שאם זה מצליח (עבור מקדמי האתרים) האתר "טס" למעלה, אבל אם גוגל "תופס" אותך, האתר "צולל" מטה ונשאר שם.

כן, כן. גוגל לא סולח לאתר שנחשד בטכניקות של כובע שחור. אפשר לומר "הלך עליו" על האתר והחזרה למיקומים הקודמים, גם לאחר שהאתר עבר ניקיון יסודי יכולה לערוך תקופה ארוכה כמו שנה וחצי.

האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון?

עם זאת, מחקר נכון ואסטרטגיה יכולים להקל על חלק מהמתח ולהפוך את התהליך לקל יותר.

רוב בעלי העסקים איתם אני עובד, נכנסים לפאניקה שפתאם יום בהיר אחד, האתר שלהם מאבד את המיקום שלו בדף תוצאות החיפוש של גוגל SERP. אני מדבר על איבוד מקום בדף הראשון כי מעבר לכך אין לזה משמעות ואני אסביר.

אם האתר שלך מופיע במקום ראשון, שני או שלישי בחיפוש של ביטוי מפתח, הרי אתה מקבל תנועה מגוגל אותה ניתן לתרגם לפניות או מכירות. ברגע שהאתר שלך מאבד את מיקומו וצולל לדף השני או החמישי, אין זה משנה, התנועה נספקת באיבחה.

אם יש הרבה חיפושים לאותו ביטוי חיפוש, הרי שבעל האתר מרגיש מיד שמשהו קרה: תנועת הגולשים לאתר פחתה, פחות פניות ופחות מכירות.

בעלי עסקים ומנהלי דיגיטל עוקבים בדריכות אחרי דוח מיקומים של ביטויי מפתח עם דגש על מילות מפתח ספציפיות שיש בהם תנועה וגם כוונת רכישה ונחרדים מכל תזוזה למטה של התוצאות. אבל מה קורה שאתר שהופיע בגוגל במקומות ראשון בעשרות ביטויים לפתע צלל לעמוד חמישי?

הנה התהליך שאני מציע לכם לערוך במקרה שהאתר שלכם מאבד מיקומים. אני לא מדבר על איבוד של מקום אחד או שניים, אני מדבר על איבוד מקום בסדר גודל כמו מעמוד 1 לעמוד 5, למשל ממיקום 3 למיקום 43 .

שלב ראשון: בדוק את הדירוג הנוכחי של הלקוח עבור המונחים שהם רוצים לדרג ונסה להעריך את מידת התחרות על אותם ביטויי מפתח.

להיכנס למנוע החיפוש גוגל בכתובת google.co.il , להקליד ביטוי מפתח ולראות היכן האתר שלך ממוקם, היא לא שיטה טובה ואני אסביר:
אחד, התוצאות של גוגל מותאמות אישית למי שמחפש, כך שמה שאתה רואה לא בהכרח מה שאחרים רואים כי הם נמצאים במקום פיזי אחר, כי יש להם היסטוריית חיפושים אחרת משלך, כי יש להם מכשיר שונה משלך, כי הם שונים ממך בגיל ועוד ועוד.
גם אם תעבוד במצב "גלישה בסתר" התוצאות עדיין מותאמות אישית.

שתיים, להיכנס למנוע החיפוש גוגל בכתובת google.co.il , להקליד ביטוי מפתח זה אולי ישים אם אתה עוקב אחרי ביטוי אחד, שניים ואולי 10 ביטויים, אבל מעבר לכך, זה יגזול ממך המון זמן ואם קראת את הסעיף הראשון, אז גם הבנת שלא ממש תראה את מה שרצית לראות.

לגוגל יש כלי תצוגה מקדימה כחלק מ- Google Ads שיכול לשמש אותך לבדיקת מיקומים. כלי זה מתעלם מההתאמה האישית, אבל כאמור זה טוב אם יש לך מעט ביטויים ויש לך גם זמן לבדוק.

אתה צריך כלי לבדיקת מיקומים בגוגל כמו למשל כמו Spyfu שהוא כלי בתשלום, אבל לא תשלום כזה שתצטרך לפדות תוכנית חיסכון כדי להצטרף לאחד המסלולים שהכלי מציע.

כל יום הוא כלי לבדיקת מיקומים בגוגל בחינם שיעזור לך לעקוב אחר דירוג האתר שלך בגוגל והוא עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר.
https://www.kolyom.co.il

עכשיו, כשיש לך תמונת מצב התפתחותית לאורך זמן איך דורג ביטוי מפתח שחשוב לך, תוכל לעבור לשלב השני.

שלב שני: סקור את החברות המובילות עבור כל מונח שאתה רוצה לשפר את מיקומו בדף תוצאות החיפוש.

התבונן בקוד HTML של התוצאות המובילות כדי לראות את כל האלמנטים כמו title, meta description. ראה כיצד הם משתמשים במילות מפתח בתגיות, בכותרות, בתוכן, בתמונות, בקישורים. בחן את הקישורים הפנימיים שהם עשו באתר שלהם לאותו דף ובחן את הקישורים החיצוניים שיש לאותו דף.

יש פה עבודה ידנית שעשוייה ליצור לך הזדמנויות להשוות נתונים וללמוד למה זה עובד טוב לאחרים. לראות האם יש אלמנטים שחוזרים על עצמם בדפי שמדורגים גבוה.

סקירה ידנית מסייעת לחשוף את כל הטכניקות בין אם הם כובע שחור או לא.

עצה: אני מציע לך להימנע מטריקים של כובע שחור! זה אולי אסטרטגיה טובה לטווח הקרוב שמביאה תוצאות, אבל תמיד זה מתגלה, לפעמים אחרי 32 שעות ולפעמים אחרי חודש ואז הנפילה קשה מאוד והחזרה למיקומים הקודמים היא כמעט בלתי אפשרית.

שלב שלישי: יצירת תוכנית וליישם.
התוכנית היא פועל יוצא של מה שלמדת ממחקר האתרים שכן נמצאים בראש התוצאות. עבור אתר אחד זה יכול להיות בעיקר שיפור תגיות מטא, עבור לקוח שני זה יכול להיות מיטוב תוכן באתר, עבור לקוח שלישי זה יכול להיות בנייה איכותית של קישורים חיצוניים backlinks.

כאשר יורדים לעומקם של דברים, תמצא כי תמיד יש יותר מדבר אחד לשפר, במיוחד אם האתר לא טופל.

בלי קשר למה שתמצא בשלב המחקר, יש 3 תחומים עיקריים שעליך לפעול בהם אם האתר שלך נופל אולי צולל בדירוגים והם:
תשתיות
תוכן
קישורים חיצוניים

אם עד כה לא עשית שימוש בפוסט אורח Guest Post כדי להשיג קישור חיצוני לאתר שלך, אז כדאי שתהפוך את זה למשימה ראשונה שלך.

לבניית קישורים איכותיים המפנים לאתר שלך יש השפעה חיובית ובעלת משמעות על דירוג האתר שלך והדרך של פרסום מאמר תוכן באתר מוסמך ואמין של מישהו אחר עם קישור לאתר שלך לא רק שנראה טוב בעיני גוגל ויתרום לדירוג יותר גבוה, אלא גם יחשוף את האתר שלך לקהלים נוספים.

טיפ1: הימנע מקניית קישורים שבונה עבורך קישורים מהר מדי ומיד שמה אותך מעל הראדאר של גוגל – לא טוב.

טיפ2: בעת יצירת קישורים נכנסים לנסות לגרום לזה להיראות טבעי ככל האפשר. למשל, חלק מהקישורים יהיו עם www וחלקם ללא www. חלק מהקישורים יהיו עם http למרות שהאתר שלך עם https וכדומה. דאג שזה יראה "טבעי".

כאשר כל הקישורים המצביעים לדף מסויים זהים במאפיינים שלהם זה מיד מעלה חשד בעיני גוגל שהם נבנו בצורה אוטומטית, מלאכותית, "לא טבעית" ולכן אתה צריך לשחק אותה טבעי.

כלים המשמשים עבור פרויקט זה

כדי לעזור עם החזרתו של האתר למיקומים הקודמים שאבדו לו או לקדם אתר, אתה צריך להשתמש במספר כלים שיעזרו לך להעריך אותך בהשוואה למתחרים שלך.

כל יום למעקב אחר דירוגים של מילות מפתח בגוגל.
SEO Quake מסייע בעת בדיקות טכניות באתר שלך כמו גם באתרי המתחרים
Spyfu שימש לבדוק את רמת התחרותיות של הביטויים כדי שתבנה תוכנית אופרטיבית מועילה שמביאה תוצאות.
Majestic וגם ahrefs וגם SEMrush וגם Rave לבדיקת קישורים חיצוניים. הסיבה שאני עושה שימוש במספר כלים היא שכל כלי מציג תוצאות שונות. כן, יש חפיפה מסויימת בקישורים החיצוניים שמציג כל כלי, אבל יש גם בזה שוני ושוני גם בהערכת שוויו של הקישור, כך שאני ממליץ על שימוש במספר כלים בו-זמנית.

אתגרים בקידום אתרים

האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני תהליך זה ניתן למצוא ברשימה הבאה:

1. קביעת אילו אלמנטים חשובים עבור דירוג דף מסויים או עבור מילת מפתח שביקש הלקוח היא תהליך ארוך ומייגע שנשען על ניסיון רב.

2. הקביעת אם קישור חיצוני או פנימי צריך להיות מופנה לדף הבית, קטגוריה, או מאמר/מוצר היא מחסום להצלחה.

3. קבלת קישור מאתר סמכותי אינה דבר קל, אלא אם יש לך קשרים עם בעל האתר.

4. שמירה על דירוגו של דף גבוה בתוצאות החיפוש ולאורך זמן, כאשר הדגש הוא לאורך זמן. להתקדם ממקום 35 למקום 27 זה קל, להתקדם ממקום 5 למקום 3 זה קשה יותר בסדרי גודל, לשמור על מיקום 3 זה קשה לא פחות!

סיכום

תהליך קידום אתרים SEO הוא תהליך מתמשך שלא מסתיים לעולם כי שום דבר לא מובטח לך וגם אם אתה במקום הראשון בביטוי חיפוש מסויים, אתה צריך לשמור על פער בדירוג כי אחרת המיקום שלך בסכנה.

גוגל משנה מעת לעת את משקלם של הפרמטרים שבעזרתם נקבעת נוסחת הדירוג וזה רק מחזק את טענתי ששום דבר לא מובטח לך כשמדובר בדירוגים של גוגל.

העצה הכללית שלי לכל בעלי העסקים והמקדמים היא למטב את התשתית, לעבות את התכנים ולהמשיך ליצור קישורים חיצוניים תוך זה שאתה מעדיף איכות על כמות.

כמה משאבים להקצות לפעילות הזאת, אתה תקבע וזה, אני מניח, יהיה תלוי במקום שאתה מייעד לאתר בהבאת לקוחות לעסק שלך ובנתונים עסקיים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *