מה זה SEO

כיצד להסביר SEO לחדשים בדיגיטל

קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) נותר מרכיב חיוני בתמהיל השיווק הדיגיטלי של מוצרים ושירותים, לא פחות ולפעמים אף יותר מאשר פרסום בתשלום בגוגל או בפייסבוק, פעילות אורגנית במדיה חברתית, שיווק באמצעות רשימות תפוצה ועוד.

עם זאת, האתגר של חברות רבות הוא הבנת התהליכים השונים הנדרשים להשגת הצלחה בפעילות הדיגיטלי.

לרוב אין הבנה טובה של אסטרטגיות וטקטיקות של שיווק באינטרנט, דבר שלעתים קרובות מוביל לחוסר אמון של בעלי עסקים במנהלי השיווק הדיגיטליים שלהם האחראים לאופטימיזציה של אתר בפרט ולשיווק הדיגיטלי בכללו.

בוא נסתכל על כמה מן האחריות של SEO ומה קורה במהלך הפעילות שכרוכה בקידומו של אתר בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

מחקר

אין צעד חשוב יותר בפועל של אופטימיזציה למנועי חיפוש ושיווק מאשר מחקר ויש יותר ממחקר אחד לערוך.

עבור SEO, יש מספר מחקרים כמו למשל מחקר מילות מפתח, שהוא מרכיב קריטי, אך יש גם מחקר מתחרים שמטרתו לזהות את הפרקטיקות של המתחרים.

מציאת קישורים לאתר של המתחרים שנעשה כחלק ממחקר מתחרים הוא טקטיקה משמעותית מאוד המזהה מה עושים המתחרים כדי לשפר את פרופיל הקישור לאתרים שלהם.

מחקר מתחרים צריך לחשוף את שיטות הפעולה לא רק ביצירת קישורים חיצוניים אלא גם אסטרגיות תוכן, יחסי ציבור ופעילויות אחרות בדיגיטל שיש להם השפעה ישירה על קידום האתר בגוגל.

ביצוע

חמושים בידע הקשור ל- SEO של המתחרים אפשר להתחיל ליישם באתר שינויים שיעזור לשפר את הדירוג באתר בגוגל.

פעילויות on-site SEO הן אותן פעילויות המתמקדות ברכיבים פנימיים של האתר, בין אם זה לכלל האתר כמו מהירות אתר, התאמה למכשיר נייד וכדומה או לכל דף באתר כמו: כותרות עמודים title ותיאורי meta, טקסט עוגן לתמונות וכדומה.

בהתאם לגודל האתר ומספר השינויים ברמת הדף, היישום הראשוני עשוי להימשך מספר ימים או שבועות. גם אם באתר יש מאות דפים, הרי שהם בנויים על אותו שטנץ (תבנית) ולכן, לעתים קרובות, שינוי אחד קטן יכול להיות בעל משמעות גדולה על דירוג האתר כי הוא מוחל על דפים רבים.

אופטימיזציה

לאחר שהשינויים יושמו באתר, הדפים נסרקו או נסרקו מחדש על ידי גוגל אבל בזאת המלאכה לא הסתיימה: יש להמשיך ולעקוב אחרי מדדי ההצלחה ולהמשיך ולשפר.

שלב האופטימיזציה כולל פרקטיקות כגון שיפור הרלוונטיות של דף עבור מילת מפתח מסוימת שיכול להיעשות במספר דרכים כמו למשל: עיבוי תוכן בדפים, שילוב של מילות מפתח קשורות, יצירת כותרות ויצירת קישורים פנימיים לדפים אחרים באתר.

צא מהמשרד במטרה ליצור שיתופי פעולה

זה בלתי אפשרי שאתר ידורג במקום גבוה בביטוי תחרותי רק בגלל עבודת SEO טובה באתר עצמו, מה שקרוי On-site SEO. חייבים לתמוך את פעילות קידום אתרים SEO ביצירת קישורים איכותיים מאתרים סמכותיים, פעילות הנקראת Off-site SEO.

למרות שגוגל טוענת וגם מעודדת יצירה של קישורים באופן טבעי, כלומר אוסרת על בעלי אתרים לבנות קישורים, התהליך הטבעי אורך זמן רב והחסרון שלו לבעלי עסקים הוא שאין להם שליטה.

מסיבה זו, אחת האחריות העיקרית של SEO היא לעסוק בבניית קישורים. זהו היבט מאתגר של פעילות הקידום בעיקר מכיון שמקדם אתרים, מוכשר ככל שיהיה, לא מוסגל לעשות זאת לבדו והוא צריך שיתוף פעולה של אתרים שהוא אינו מכיר.

אם עבודה של on-site SEO נעשתה במעגל פנימי של החברה או עם ספקים חיצוניים כמו מפתח האתר, גרפיקאי וכותב תוכן, הרי עכשיו כדי לבנות קישורים צריך לצאת החוצה, לחפש, ליצור קשרים ובעיקר ליצור תוכן.

בניית קישורים אמנם הוא היבט אחד של קידום אתר, אבל הוא מאוד חשוב כדי שגוגל ידרג גבוה את האתר.

אפשר לבנות קישורים מבלי ליצור קשר עם בעלי אתרים. קישורים אלה הם לא משהו. למה? כי כל בעל עסק יכול לבנות אותם בדיוק כמו שאתה עשית ואתן לך דוגמה.

נניח ולתושבי מודיעין/מכבים יש אתר עם רשימות בעלי עסקים. כל אחד יכול להרשם עם פרטי התקשרות ועם לינק לאתר. גוגל רואה את הקישור הזה ומתייחס אליו כקישור שמעביר כח, מאציל מהשפעתו על אלה שמצביעים עליו.

עד כה טוב ויפה, הבעיה היא שכל בעל עסק יכול להרשם ואם יש איזהשהוא פיקוח אז רק עסקים במודיעין/רעות והסביבה יכולים להרשם ומדובר במאות.

הקישור מאותו אתר אינקדס עסקי הוא בעל משמעות וכך רואה אותו גוגל, אבל זה לא הקישור שיקפיץ את האתר שלך לראש תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

איזה אתר ייתן לך קישור שיעזור לאתר שלך להתקדם בתוצאות החיפוש?

בוא נאמר שיש לך מכשיר שמבטל ניתוח כפתורים באוזן. בדרך כלל הבעיה היא אצל תינוקות. בוא גם נניח כי יש מומחית לטיפול בריאות ילדים ויש אתר. רבים באינטרנט ומחוץ לה מכירים אותה בתור אוטוריטה בתחומה.

אם אחרים מכירים באותה מומחית כאוטוריטה, סביר להניח שגם גוגל הבין זאת ולכן הוא מחשיב את האתר שלה.

זה האתר שממנו אתה צריך לקבל קישור, קישור שיזניק אותך מעלה בדירוגים בדף תוצאות החיפוש של גוגל, אבל איך בדיוק עושים זאת?

צריך ליצור קשר עם בעל האתר, במקרה זה המומחית עצמה או מי מאנשיה שאחראיים על האתר ולבקש מהם.

אבל למה שהם יסכימו?

אני בטוח שיש להם מאות פניות במהלך היום וכולם מבקשים מהם… קישור, אז למה שיתנו דוורא לך.

כדי שיתנו לך קישור לאתר אתה חייב לספק משהו בתמורה ומכיוון שכל האינטרנט עסוקה ביצירת תוכן, וכל בעלי האתרים ממש משתוקקים לתוכן, זה מה שתוכל להציע בתמורה לקישור שתקבל. תוכן!

ניתוח

כמות משמעותית של עבודה כבר הושלמה עד כאן אבל יש עוד.

ניתוח הביצועים עד כה יכול לחשוף את האיכות והתועלת של המחקר, את איכות מאמצי היישום והאופטימיזציה, ואת ההצלחה בהתאם למדדי ההצלחה שנקבעו.

מה צריך עסק לחפש כאשר הוא מנתח את הביצועים SEO שלו?

בעבר זה היה מקובל למדוד הצלחה של מאמצי קידום אתרים על ידי תוצאות החיפוש של מילות מפתח שנקבעו מראש.

ככול שהחברה יותר דיגיטלית והאנשים בה יותר מביני עניין, הם מבינים שמיקום למילות מפתח בתוצאות החיפוש אינו מספק ויש להרחיב את המדידה ולמדוד דברים נוספים כמו תנועה אורגנית.

דירוג מילות המפתח משתנה – לעתים קרובות בתדירות רבה – אך כאשר התנועה האורגנית מגוגל גדלה ומספר ההמרות עולה, חברות יכולות להיות בטוחות כי מאמצי קידום האתר שלהם משתלמים.

סיכום

עבור חברות רבות, התנועה מגוגל היא תנועת הלקוחות הכי איכותית, יותר מכל פלטפורה שיווקית דיגיטלית אחרת, ולכם מאמצי הקידום שלהם יקבלו עדיפות גבוהה ביותר.

על ידי הבנת מה כוללת פעילות קידום אתרים SEO, משווקים דיגיטליים וחדשים בשיווק אינטרנטי, אין לי ספק שקוראי מאמר זה יוכלו להבין איך לדרג את האתר שלהם גבוה יותר מאתרי המתחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *