קניית קישורים

בניית קישורים לצורכי SEO

קישורים חיצוניים backlinks היו והינם חלק מרכזי הקובע את דירוג האתר שלך בגוגל. על זה אין מחלוקת.

אנחנו יכולים להתווכח האם הקישורים מהווים 42% או 56% בדירוג, אבל זה לא הדיון במאמר זה כי לקישורים חיצוניים יש משקל רב.

יש מיגוון שגודל של שירותים לבניית קישורים לאתר שלך שיכולים לעזור לך לבנות מערך קישורים וכדאי שתשים לב כי עדיין יש כאלה המציעים לך קישורים מתוך פורומים ומתן תגובות בבלוג.

מנהלי דיגיטל חכמים יודעים שגוגל מעריך קישורים חיצוניים מתוך תוכן שנעשו באופן טבעי. אז איך עושים את זה?

היום, אני עומד ללמד אתכם על שלושת הסוגים של קישורים חיצוניים שאחרים יכולים לבנות עבורכם שיעזרו לכם בקידום האתר.

קישורי פוסט אורח זולים

בדרך כלל, כאשר המילה זול והמילה קידום אתרים נאמרים או נכתבים באותו משפט, התוצאה היא לא טובה עבור הלקוח. הדבר נכון לגבי קישור שהוא תוצאה של מאמר אורח שפורסם באתר אחר עם קישור לאתר שלך.

פעם, לפני 10 שנים, זאת היתה טכניקה לקידום אתרים שהביאה תוצאות, עד שגוגל עלה על השיטה.

מאמר אורח שלך המתפרסם באתר אחר היא אסטרטגיה יעילה מאוד כאשר היא מבוצעת כהלכה.

למרבה הצער, שירותים רבים משתמשים בחוסר הידע של בעלי העסקים ומציעים להם חופן של קישורים במחירים מגוחכים, כאשר הדגש הוא על כמות ולא על איכות.

למה מקדם אתרים יכול להציע מחירים כאלה נמוכים? הסיבה היא שהוא יוצר קישורים מתוך רשת אתרים שהוא בנה המכונה PBN – Private Building Network.

הדרך הקלה ביותר לזהות אתרים שכאלה היא תמחור ותנועה אורגנית. לפני שאתה מזמין קישורים שכאלה כדי לרגע להתעלם מהמחיר ולבחון את התנועה האורגנית לאותם אתרים מהם תקבל קישור, אם מי שמוכר לך קישורים יהיה מוכן לחשוף בפניך.

כדי לקבל קישור מתוך פוסט אורח מישהו צריך:
1. לערוך רשימה של אתרים רלוונטיים,
2. ליצור איתם קשר,
3. להציע להם נושא עליו ייכתב המאמר,
4. ליצור תוכן,
5. לערוך אותו,
6. לשלוח להם אותו לאישור
7. לדאוג שהמאמר יפורסם ויהיה קישור,
8. מעקב שהמאמר קיים והקישור אליך קיים גם לאחר זמן מה.

בוא ואספר לך איך זה נעשה מאחורי הקלעים.

למען הפשטות, נניח ש:
מצאת אתר ממנו תרצה לקבל קישור – 30 דקות, (סעיפים 1, 2 ו- 3),
מאמר לוקח לכתוב 120 דקות (סעיפים 4 ו- 5)
מעקב שהמאמר פורסם והקישור נוצר, עוד 30 דקות (סעיפים 6, 7 ו- 8)

זה אומר שבכל שלוש שעות תוכל לייצר קישור.

אם כבר עשית את התהליך הזה אתה יודע שבדרך כלל זה לוקח הרבה יותר זמן כדי להשלים את התהליך, לפעמים זה מציאת האתר ולפעמים זה כתיבת המאמר, אבל לצורך החישוב נניח כי זאת כמות הזמן הדרושה ליצירת קישור.

אתה מחפש באינטרנט ומוצא שיש מישהו שמציע לך קישור "פוסט אורח" במחיר שבין 100 ל- 200 שקל.
ברור לך שגם אם זה ארך לו שלוש שעות זה ממש, אבל ממש לא ריווחי עבורו. תעריף שעה של 60 ל- 80 שקל מתאים אולי למלצר במסעדה, לשליח על קטנוע אבל לא לבעל מקצוע בתחום קידום אתרים.

כאשר מישהו מוכר לך קישור מתוך "פוסט אורח" בעבור 150 שקל הוא לא הולך לחקור, הוא לא יימצא הזדמנויות ליצירת קישורים, הוא לא ישקיע בכתיבת תוכן איכותי. נקודה.

מה הוא כן יעשה?

הוא יאתר משלשל מאמרים article shitter שכותב מאמרים כלאחר יד תמורת 20 שקל במקרה הרע או 40 שקל במקרה הטוב ויפרסם את המאמר באתר ברשת ה- PBN שלו. אתה מקבל קישור, אבל קישור לא טוב שלא יקדם אותך בשיט.

למי זה מתאים? קישור מתוך פוסט אורח איכותי מתאים לכל אתר באשר הוא בין אם האתר ותיק או חדש, בין אם הוא אתר תוכן או אתר מסחר באינטרנט. אם האתר שלך חדש ואין לך עדיין רשימת עוקבים ועם נראות מינימלית בגוגל, קישור כזה ממש יכול להעיף אותך למעלה.

ממה עליך להיזהר? קנייה של קישורי מאמרים בכמות ובזול עשוייה להתברר כעיסקה מאוד יקרה שבעקבותיה תקבל עונש מגוגל.

קישורי פוסט אורח מבלוגים

יצירת קישורים מתוך פוסט אורח בבלוגים דומה מאד למה שכבר אתה יודע: כדי ליצור קישור מתוך פוסט אורח כרוך להגיע אל אתרים פוטנציאליים, דיון על תוכן הרעיון, יצירת תוכן, ומעקב ששאכן הקישור ממוקם וממוקם במקום.

כמו פרסום פוסט אורח זולים שחברות מציבות קישורים באתרי PBN או באתרים באיכות נמוכה שלהם, כאן המאמר והקישור מתפרסמים באתרים שאינם בבעלותו של המוכר.

כאן הקישורים עולים יותר כי יש עוד גורם מתווך באמצע בינך לבין בעל האתר ומחירם נע מכמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים. כן! כן! כמה אלפי שקלים לקישור!

גם במקרה זה מה שחשוב הוא התנועה האורגנית לאתר והסמכות שגוגל מייחס לאתר. את מה באמת גוגל מייחס לאתר, לא נוכל לדעת לעולם, אבל ישנם כלים כמו ahrefs, Magestic ואחרים שמחוללים מדד הנקרא DA – Domain Autority.

אתה מחפש אתרים עם DA שבין 20 ל- 50. ככול שהמספר גבוה יותר, כך האתר יותר נחשב בעיני גוגל.

זה אולי נראה יקר, אבל פה אתה יודע בוודאות היכן אתה שם את הקישור וכמה הוא שווה. את שוויו האמיתי תוכל לראות רק לאחר זמן, אבל אתה יודע לקראת מה אתה הולך ולכן אני רואה איזושהיא הצדקה למחיר.

אל תיתן למחיר להיות המדד הקובע בשאלה האם הקישור שיווצר הוא טוב או לא.

תקנה מהחברה קישור אחד, גם הוא יותר יקר מכיון שאתה קונה קישור בודד ולא חבילה. בדוק את התנועה האורגנית של אותו דף ממנו יש קישור אל האתר שלך באמצעות כלים כמו semrush או ahrefs.

בדיקות שכאלה יעזרו לך לסלק הרבה אתרים שאין להם ערך, והרבה ספקים שמוכרים קישורים באיכות נמוכה.

למי זה מתאים? עסקים ואתרי אינטרנט שצריכים להגדיל את מספר הקישורים האיכותיים הנכנסים לאתר ואין להם קהל עוקבים שיכול ליצור להם קישורים באופן טבעי, רוצה לומר פאסיבי.

ממה יש להיזהר? חפש הצעה במחיר משתלם ובדוק את התנועה האורגנית לדפים מהם אתה מקבל קישורים כדי לזהות אתרים וקישורים בעלי ערך נמוך. אם אתה רואה מגמה שחוזרת של עצמה ביצירת הקישורים, חפש ספק חדש.

בניית קישור מותאם אישית

קטגוריה זו תחולק בהמשך לקטגוריות משנה נוספות: האחת לחברות שיחפשו עבורך קישורים והשנייה עבור יצירת קישורים טבעיים.

חיפוש הזדמנויות ליצירת קישורים

קטגוריה זו של חיפוש אחר אתרים שמהם אפשר ליצור קישור outreach היא כמו פרסום פוסט אורח באתר בלוג. המטרה הסופית היא לתת ערך בצורת תוכן ולקבל בתמורה קישור מהתוכן.

פרסום פוסט אורח מתחיל בכתיבת תוכן מקורי, ייחודי ואיכותי כי רק אז בלוגרים יקבלו אותו ובתמורה יתנו את הקישור המיוחל.

יצירת קישור שכזה יכולה להיעשות גם על ידי מציאת קישור שבור 404 באתר ואני אסביר.

נניח ובמהלך החיפוש שלך אחר בלוגים בהם יש סיכוי שתוכל לפרסם מאמר מקורי בנושא "בטיחות בבית" שטרם כתבת, גילית מאמר בנושאים שלך שיש בו קישור שבור. כלומר יש קישור שעכשיו לא מוביל לשום מקום.

בעת יצירתו, אני יכול להניח, הקישור עבר, אבל מאז עברה תקופה והמאמר כבר לא קיים או האתר כבר לא קיים. לצורך הדוגמה נניח והקישור היה הפנייה למאמר בנושא "בטיחות ילדים בבריכות שחייה פרטיות".

אתה נזכר שיש לך מאמר שכתבת וכבר פורסם באתר שלך שעניינו "בטיחות ילדים בבריכות שחייה פרטיות", אז מה אתה עושה?

אתה שולח מכתב לבעל האתר, מודיע לו שמצאת קישור שבור 404 במאמר שבאתר לו ומציע לו לתקן את הקישור השבור על ידי כך שהוא יחליף אותו בקישור לאתר שלך.

רעיון!

סגנון זה של בניית קישורים מחויב בדרך כלל לפי שעה עבודה של אותם גורמים שעושים עבורך את החיפוש ואת הפנייה לבעל האתר.

בדרך כלל שיטה זו מניבה תוצאות איכותיות כי היא נעשת באופן ידני. התוצאות נמדדות בכמה אתרים היו מוכנים לעבור הלאה איתך בתהליך.

בתהליך אתה יכול לקבוע פרמטרים שונים לחיפוש כמו: נושא האתר, סמכותיות האתר בין 0 ל- 100, תנועה אורגנית לדף, ותק הדף, ותק הדומיין ופרמטרים נוספים שמחייבים שימוש בכלים חיצוניים.

למי זה מתאים? עסקים שרוצים לגוון את מקורות הקישור שלהם למשך תקופה מוגרת מראש או חברות אשר מייצרות תוכן בעל ערך אמיתי ובאופן קבוע, תוכן שאחרים רוצים, ממש משתוקקים לקשר אליו.

אם העסק שלך עושה מחזור של לפחות 7 מיליון שקל בשנה ואתה מחפש גישה בטוחה לטווח ארוך, זה פתרון נהדר.

ממה צריך להיזהר? בשיטת Outreach אתה יכול להיות מחוייב בהרבה כסף ולא לראות תוצרים. אתה צריך להיות עם אצבע על הדופק בניהול הפרוייקט ולדעת בכל רגע: כמה אתרים הצצות שלך איתר, כמה פניות נעשו, מהו סטטוס הפניות ועוד.

הפרטים עשויים להשתנות עם התקדמות הפרויקט, אבל בקרה מתמדת היא המפתח.

בניית קישורים טבעיים

אין לי ספק שזאת הדרך המועדפת על גוגל ליצירת קישורים.

איך זה עובד?

במקום לבצע איתור ידני outreach וניהול משא ומתן עם כל אתר בנפרד כדי לייצר תוכן וממנו קישור, כאן הרעיון הוא ליצור יחידת תוכן שכזאת שאחרים שרואים אותה יקשרו אליה מבלי שתבקש מהם.

תחשוב למשל שאתה כותב מאמר באתר שלך על "פרסום בגוגל" שהוא המדריך השלם, המקיף והאיכותי ביותר שקיים. נניח.

עכשיו, כאשר פלוני כותב מאמר על שיווק דיגיטלי ובין השאר מדבר על פרסום בגוגל, הוא ירצה להפנות את קוראים המאמר שלו אל המאמר שלך שהוא האורים ותומים של "פרסום בגוגל" שנכתב על ידי מישהו אחר ופורסם במקום אחר.

קישור טבעי שכזה יכול להיעשות על ידי מישהו מרשימת התפוצה שלך, חבר שלך בפייסבוק שנחשף למאמר בגלל שהודעת עליו שם.

במילים אחרות, אתה כותב מאמר גדול ומקיף ומרוויח קישור בכך שאנשים שקוראים אותו רוצים להודות לך. הם לא יכולים לשלם לך אבל לתת לך קישור הם יכולים וזה מה שחלקם יעשו: יתנו לך קישור מתוך מאמר שהם יכתבו.

הבעיה עם גישה זו היא שאם אתה עסק קטן, סביר להניח שאין לך זמן, משאבים או קהל כדי לקבל קישור לתוכן שלך.

מעבר לפנייה לרשימת התפוצה ולקהל שלך בדף העסקי ואולי גם פרסום בתשלום בגוגל, פייסבוק או אאוטבריין, שווה לשקול גם פנייה ידנית למובילי דעה בעלי אתרים ולעניין אותם במאמר שכתבת.

אם אתה אוהב את הרעיון של קידום תוכן ממוקד אבל אין לך קהל, השיטה הזאת יכולה להיות מתאימה לך יותר.

למי זה מתאים? זה מתאים ביותר עבור חברות עם משאבים שיכולה להרשות לעצמה לייצור תכנים מקיפים ואיכותיים ומהצד השני להשקיע משאבים באיתור הזדמנויות ליצירת קישורים.

ממה צריך להיזהר? מאנשים שמציעים לך לפעול בגישה זו למרות שאתה עסק קטן ואין לך לא משאבים ולא קהל שיכול ליצור לך קישורים באופן טבעי.

סיכום

עכשיו אתה יודע קצת יותר על כל סוג של בניית קישורים ומבין שלא כל סוג מתאים לכל עסק.

השיטה היעילה ביותר עבור העסק שלך עשוייה להניב תוצאות אחרות עבור חברה אחרת. הדרך הטובה ביותר לקבוע איזה סוג של בניית קישורים יעבוד בצורה הטובה ביותר היא לדון בצרכים שלך, מטרות, ותקציב עם חברה שתבנה עבורך אסטרטגיה נכונה ומתאימה של קישורים.

בכל דרך שתבחר, היזהר מספקי שירות זולים ובאיכות נמוכה, בדרך כלל, אחרת אתם עלולים לקבל הודעה "לא נעימה" מגוגל ולגלות שהאתר שלך ירד באופן מהותי בדירוג בדף תוצאות החיפוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *